torsdag 31 mars 2011

Torsdag. I eftermiddag har Lotta och jag haft egentid. Vi har handlat lite, för mej blev det så lite som 2 semlor, och så har vi varit på biblioteket. Jag läser ganska mycket men har inte varit till biblioteket sedan de flyttade till skolan. Jag skall väl inte klaga men nog var utbudet sämre än på gamla stället trots att där fanns mycken gammal literatur. Tacka vet jag när bokbussen kom, 1 gång i månaden en onsdageftermiddag. Då var vi några tanter som stod och väntade här på Framnäs, jättemysigt och till en början med var det 2 personer som servade oss, 1 försvann ju men det var hur mysigt som helst, jag saknar dessa stunder. När vi kom hem drack vi kaffe, åt semla och pratade. Lotta har gjort söta armband som skulle knäppas med tryckknapp och har för första gången i sitt liv sytt i en sådan. Jag broderade som vanligt senaste tiden. Förmiddagen gick väl som vanligt i lättjans tecken tycker jag, när jag var ute och promenerade tänkte jag på mina vänner som är i Thailand nu, de verkar vara ruskigt dåligt väder och hoppas att allt går bra så att de får i alla fall lite sol och bad. Ibland så tänker jag att det är väl inget större fel på det vår-vinterväder vi har, det är ju ändå varierande och jag tror att vi människor i norden är inrättade till detta. Vi har ju haft en solig förmiddag, men nu kl 16.40 kommer det lite snöfjun och +1 grad, måste plocka in mina penseer så de inte blir kalla om rötterna. I natt har det varit -10,8 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar