onsdag 16 mars 2011

Onsdag

Undrar just om det varit fullmåne inatt. Min sömn har inte alls varit god och jag tyckte inte att jag somnade förrän på morgonkvisten, men jag var uppe lika tidigt som vanligt. Satt här med mitt honungsvatten och plötsligt var mitt "sämre" jag i farten och försökte få mej att inte gå ut och gå. Men jag övervann detta och tog min promenad, hoppas att denna sida inte visar sej igen.

Kvart i elva puttrade "min lilla röda", jag och Siv iväg till Torsby. Jag skulle hämta ut min klocka hos Tärnemarks och Siv skulle till Lundins Guldsmedsaffär. Där fanns mycket fina smycken som var designade Afva Attling och Thomas Sabo bland mycket annat. Sedan drog vi iväg till Systrarna, de har också börjat få hem vårkläder, bl a fina skjortor och blusar jag var inte spendersam idag men tittade och funderade och inte tycker jag om att prova kläder heller. Jag får gå till Nilssons för där får man ju låna med sej hem och prova och det går bättre. Det blev knappt fönstershopping för oss hungern satte år oss och det blev lunch på Toria och ett besök inne i affären.

När jag kom hem satte jag mej ute på balkongen en stund och det var ljuvligt, kokade mej för ovanlighetens skull en kopp kaffe och åt en mazarin till, när jag var klar med kaffet kom Fredrik och Emma och det blev fika och saft. Gudskelov är Emma mycket bättre i dag och hon skall gå till skolan imorgon.

Måste berätta att jag prenumererar på Hemmets Vecko-tidning och idag fick jag en present, en plattång, skall bli roligt att se hur jag kommer att kunna hantera denna.

Solsken hela dagen, tempen visade att det har varit -14,9 grader inatt och nu kl 18,05 -0,3 grader. Nu skall jag tråckla gradinlängder. Hej då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar