tisdag 8 mars 2011

Tisdag

Denna dag har hittills varit riktigt bra för mej. Trots rätt kraftiga västliga vindar har jag varit på promenad på morgonen, tror bestämt att lag lurat ut flera människor lite tidigare, jag mötte Siv,som redan gått sin promenad och var nästan hemma och när jag tittade österut kom två varelser med stavar. Riktigt roligt. Jag misstänkte att det var Marianne och Bo, och det stämde, hann precis hem och kokade mej gröt så knackar det på dörren. Marianne stod utanför och säjer " jag har skickat Bo för att köpa semlor". Visst är det skönt med grannar, att kunna gå till varandra på en kopp kaffe utan bjudning och förberedelse, men idag blev det kalas.

Strax efter att Perssons gått hem ringer min kusin på Klarälvsvägen och undrar hur det är och samtidigt kommer kusin Irene, visst är det trevligt att få både telefonsamtal och besök.

Nu håller jag på att laga porterstek, strax klar och sen skall det göras sås. Det är Lottas stek jag gör iordning. Tittade även på skidskytte. Sista jag tagit mej för är att gå ut och plocka fastlagsris (ämnade ta körsbärskvistar men tog mej inte till dem) nu blev det nedblåst björkris istället, har pyntat i två krukor med vita fjädrar och vita broderade ägg, kaniner, lamm och påskhare. Riset till verandan får vänta lite för jag tycker det är lite tidigt när det är så mycket snö. Det skall bli skönt när man kan plocka bort tallriset för nu börjar jag tröttna på det.

Blåsigt, mulet på fm, sen sol nu kl 16.00 +5,1 grader. Visst har jag väl haft en fin dag, mycket bättre än i går.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar