måndag 28 mars 2011

Solig men kall måndag. Om ni visste hur bra jag mår i kroppen just nu. Har varit till Cristina på Friskfaktorn och fått massage och jag känner mej som en ny människa. Visst är det märkligt att händer kan hjälpa dessa ibland otroligt ömma ställen. Ibland känns hela ryggen stram och spänd, men nu skall jag vara glad att det känns bra. Efter behandlingen besökte jag en väninna och vi drack kaffe och pratade livets allvar. Hemma igen blev det till att laga lite mat, ja var lite bekväm och det blev kokt potatis med kalvsylta och rödbetor, nu kan även magen få lugn och ro, i morgon blir det nog rotmos och fläskkorv. Efter maten unnade jag mej en stund på sängen och läste Expressen, då fick jag höra hundskall på verandan. Sigge Pettergård och husse kom, Det var så roligt för jag har inte sett dem på nästan 2 veckor. Sigges anletsdrag är inte fina när han kommer, han drar upp läpparna och visar upp hela garnityret, skulle vara roligt att fotogrefera honom men man hinner inte med. Det har inte blivit någon promenad hittills idag, kanske att jag skulle vila benen och ryggen, men jag gör kanske en liten tur sedan för det känns inte riktigt bra att "fuska" när jag nu gått varje morgon sedan den 28 februari och jag får nog dåligt samvete om jag inte rör på mej. Under natten har det varit -6,9 grader solen skiner och blåsten håller i sej just nu är det +5,6 kl 16,55. I dag har det varit en björktrast här och äter i fågelmaten. Glömde berätta om Olle, Sarek och Merri var hit och hälsade på i morse. Raketfart för att komma in i leksakskorgen och hämta med sej saker ut, tror de tävlar om vem som hinner hämta ankan först, idag tror jag att Merri lyckades bäst, de är för härliga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar