tisdag 29 mars 2011

Tisdag. Tänk att jag formligen ÄLSKAR Skatteverket, de ser till att jag inte behöver lägga ner tid på att leta i resekataloger, att jag inte behöver renovera annat än det allra nödvändigaste och som i Lyxfällan högst en femhundring till kläder, men det kan inte bli varje månad som man kan göra såna inköp. Detta har jag kontaterat efter att min deklarationsblankett kom idag. Tur att jag trivs hemma och inte har reslust, jag är nöjd om jag gör mej en liten tur då och då, inte långt hemifrån. Jag är nöjd om jag klarar mej, har mat, vänner, handarbete och glädjen över att kunna göra något med mina händer. Nu var jag kanske lite ironisk, jag har det jag behöver och det får jag vara nöjd med. I morse var jag ute och gick i snömodd, trodde väl att det skulle vara över med snöandet, men vi har ju april kvar med sina "illvärsmôrn", men i gamla skrifter heter det ju att "aprilsnö ger fårajö". Promenaden gick ju bra och även min baksida känns riktigt okej, hoppas verkligen att det fortsätter.(Tack Cristina för hjälpen). Jag tycker att jag varit riktigt duktig idag för jag har plockat i ordning mina papper inför deklarationen, förr om åren har jag varit ute i sista minuten och eftersom vi har haft företag har vi haft anstånd till mitten av juni, men nu är allt klart och jag har pratat med "deklaranten" så nu kan detta bekymmer lösas och jag får se fram mot en ännu större restskatt när han gjort sitt. Jag är hustomte hos svåger och svägerska, bl a matar jag akvariefiskarna, de är allt märkliga varelser, alltid hungriga. För något år sedan när jag var dit och matade dem tyckte jag att det låg ett torrt löv på golvet, men det var en fisk som lyckats hoppa ur den lilla öppningen på locket och han var totalt uttorkad. Nu har jag varit tråkig och bara pratat om mina papper och restskatter, men det är ju dessa tider nu. Solen skiner +7,2 grader kl 16,10. I morgon blir det Bosseonsdag istället för torsdag, då får vi se vad vi skall hitta på med, han är ju ganska lättroad så det skall väl ordna sej. Hej

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar