tisdag 1 mars 2011

Tisdag

Undrar just hur länge detta håller i sej.

Vaknar tidigt till en mulen eller kanske disig dag. Jag skulle ju börja röra på mej idag. Klär på mej och dricker en kopp varmt honungsvatten för det har jag läst skall vara bra, och precis 08.40 står jag på trappan med stavarna i högsta hugg. Vandrar söderut och hos fam Tomte har jag gått i tio minuter (fick rådet att börja med 20 min) så då var det bara att vända och gå hem igen. Detta var ju inte så påfrestande så detta skall man kunna göra varje dag . Sen var det dags för frukosten (havregrynsgröt) och det smakade bra.

Sen var det dags att åka och köpa blomjord och kan ni tänka er jag har bytt jord på alla blommor utom några i gillestugan, men de skall också få en duvning. Har även delat isär streptocarpus och clivia och planterat och inte att glömma, hjärtan på tråd.

Jag kan inte förstå var energin kommer ifrån, inte likt mej, och jag har funderat på om Cristina på Friskfaktor av någon anledning kom i kontakt med en dold energimuskel, därför som det gjorde riktigt ont. Ja är jag riktigt belåten med mej själv just nu efter att ha städat upp efter jordbytet, och nu skall jag laga mej middag , därefter skall jag läsa och se på TV, stickningen får vila en dag till. -3,4 grader mulet och klockan är 16.40. Hörs i morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar