lördag 26 mars 2011

Lördag
I natt har jag haft en sån där orolig sömn, vet inte riktigt om jag sover eller inte. Vid 4-tiden bytte jag säng och rum och då somnade jag så småningom, tråkigt, men inget att göra åt får väl ta igen detta till natten då vi får en timme extra. Jag tycker inte riktigt om det här med att ändra tiden, tänker ofta att så och så är klockan egentligen och jag vänjer mej tydligen inte.

Jag börjar bli van vid att ta min morgonpromenad och efteråt äta frukost och det fungerar bra för mej men visst är har jag fortfarande ont i ryggen när jag kommer hem, tror själv att jag spänner mej rejält.

Efter dusch blev det att tvätta en maskin fintvätt, tänk så bra vi har det, bara lägga in smutsiga kläder och efter en timme är de rena, måste nog få ut torkvindan under helgen för det är allt bra härligt att hämta in tvätten när den har hängt ute och mycket lättare att stryka.

Jag var till kyrkogården och tände ljus på förmiddagen, sorgligt med så mycket snö och den är så packad så det kommer nog att dröja innan den smälter undan. Det är en grav som är näst efter vår som inte varit så länge, undrar vems den är, blommorna ligger kvar och överst ligger det färska morötter och som jag tror gröna äpplen. Tur att vi har olika religiösa åsikter och detta är vi ju inte vana vid. Intressant att veta vilka som har dessa seder.

är jag kom hem lagade jag en kasslergratäng att bjuda Lotta o Eilert på när de kommer hem från sina jobb, sen blev det en tur till grannen på eftermiddagskaffe, väl hemkommen skriver jag om min vardag, skall göra mej en sallad till kvällen och brodera ännu ett bokmärke, för nu har jag kommit igång med tapetserinålen, får se hur länge detta varar.

Klockorna kommer jag att ställa om i kväll annars blir det ännu mer konstigt i morgon.

Det blåser lite fortfarande men solen skiner det har varit -10,8 grader i natt, tur att jag tog in mina penseer i går kväll och det får jag fortsätta att göra ett tag, just nu visar termometern +0,7 grader.

2 kommentarer:

  1. Långa nätter för dig när sömnen inte blir som man vill. Tack snälla för maten. Jättegott, efter den sov jag middag i två timmar..... Kanske jag som ligger vaken i natt.

    SvaraRadera
  2. Kan hända att du får vara vaken. Hittade kommentaren idag. Hoppas att svaret kommer fram till dej.

    SvaraRadera