fredag 1 april 2011

Fredag. I morse spratt jag direkt inte ur sängen, jag var trött men jag får skylla mej själv Vi var till biblioteket igår och jag lånade flera böcker, bl a en bok av Marianne Käcko , Ta livet av mej, mamma. Det handlar om en 11-årig flicka som drabbas av anorexi. Vilket helvete för hela familjen, lider verkligen med dem. Jag låg och läste så klockan var över ett innan jag släckte. Kom så småningom upp och vädret var ju inte så inbjudande för promenad, men det gick trots slasket. Tänkte under min vandring att jag kanske skulle försöka städa upp lite omkring mej så sagt och gjort. När jag städade i sovrummet kom jag ju på att den nya vaxduken skulle nog på plats idag, jag hoppade från det ena till det andra, men tillslut var jag ganska nöjd med det jag har gjort och nu tycker jag att det är riktigt hyfsat, jag har till och med dammsugit på altanen och vaxduken gjorde sej bra tycker jag. Under tiden som jag gick på plockade jag fram lite påsksaker. Har satt en tupp och någon höna här och där, är inte så mycket för påskpynt och lite tidigt är det också. Ute på verandan har jag däremot satt fjädrar och påskägg i riset, en bukett konstjorda krokus i en liten vas och så träfatet med penseerna, med mina ljuslyktor är det nästan fullt på bordet. Nu på eftermiddagen har jag varit och handlat. Inte så mycket jag behövde men det fattas ju alltid något, i kväll tror jag att jag gör mej varma smörgåsar med räkstuvning det är enkelt och gott men nu skall jag läsa en stund i låneboken. Mulet väder, men det känns varmare, +5,9 grader. Förstår inte varför min dator inte gör som jag vill, han vill inte göra nya stycken när jag skriver.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar