lördag 12 mars 2011

Lördag

Tänkte unna mej en sovmorgon idag. Men pyttsan, det gick inte vaknade vid sju och sen var det kört. Jag låg i allafall och läste men kvart i åtta var det dags att stiga upp. Gjorde som alla andra morgnar, drack mitt honungsvatten och tog tag i stavarna. Det var så skönt, lugnt efter vägen jag såg bara "två samaritbilar", det var väl förtidigt, men jag har märkt att lördagsmorgon är lite lugnare. När jag gick norrut sken solen i ryggen och det kändes nästan som att jag hade för mycket kläder på mej.

Efter frukost skulle jag vädra mina sängkläder, men jag la mej en stund i stället och läste i min bok. Skönt att få vara riktigt lat.

Nu har jag sytt mina kuddar också och stoppat dem. Jag och Bernina har haft några riktigt trevliga dagar tillsammans, just nu tycker jag att det har varit roligt att sy på maskin, måste ju hålla min dyrgrip i trim för den är nog 50 år. Usch så gammal jag blivit.

Var ute i garaget i ett ärende nyss och där hittade jag krukor för omplantering av sådden. Jag kanske inte talat om att mina krukväxter efter att de blev omplanterade och fick näringsrik jord nu visar mej att de fått ett bättre liv. De ser ut att må riktigt bra och börjar växa och frodas och nu skall de få en skvätt vatten. Jag har en orkidee som blommar och en som knoppar, det är roligt att man kan bevara dessa skönheter, skulle gärna ha flera men plats saknas. I kväll blir det väl Melodifestivalen, har ingen speciell favorit, men Sara Warga eller Linda Bengtzing unnar jag en vinst. Tur även att Tina Turner blev kvar i Let´s dance.

Underbart solsken hela dagen och just nu kl 16.15 + 4,9 grader i skuggan.Det är väl varmaste dagen i år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar