onsdag 30 mars 2011

Onsdag I morse när jag tog min promenad kom jag att tänka på hur bra vi egentligen har det som pensionärer. Vi kan stiga upp när vi vill, lägga oss en stund när man känner för det och disponera dagen i sin egen takt. Här jag gick förbi Westlunds hörde jag hur det hamrade och spikades, det är traktorer och folk i rörelse, underbart att se människor i arbete men vilken tur att det inte är jag som skall jobba. Till Buda och hämtade Bosse, han blev så glad när vi kom hem, han fick tag på en leksaktupp i plast som han har pipit med hela förmiddagen, en liten rastningspromenad blev det också av. Jag fick brev från Telia idag, information om företagets fasta telefoni, i juli 09 meddelade jag Telia om namnändring och att telefonen inte längre skulle stå i företagets namn och därmed inget företagsabbonemang. Ringde kundtjänst som sa att det måste ha begåtts ett fel av dem och att jag skulle vara vänlig att faxa över brevet till dem, samtidigt informeras jag om att jag som privatkund skulle kunna få rabatt ??. Grundavgift + månadsavgift för fast telefoni + ett mobilnummer som jag använder mycket, övriga samtal till mobil får jag betala vanlig avgift för. Skall bli mycket intressant att se hur detta blir. Bosse och jag var till Kyrkheden för en stund sen. När vi kom till Centralskolan spände han alla muskler både ut- och invändigt och han förklarade sin makt och storhet för vem som ville höra på. Var in hos Lotta och Eva och jag köpte mej en vaxduk som jag skall lägga på verandabordet och så blev det ett par dockor brodergarn. Jag skall göra några fler bokmärken och tänkte försöka göra något mönster själv och i morgon skall jag gå till biblioteket och låna böcker, kanske att de har korsstygnsböcker också. Nu väntar jag och Bosse på att husse skall komma och hämta honom och det är en liten procedur. Vackert väder hela dagen kl 16.50 +5,9 grader i natt har termometern visat -9,4 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar