lördag 19 mars 2011

Lördag

Skönt att vakna upp till en solig dag. Vi kanske kan börja lita på vädergudarna, för enligt DN skall det bli solsken de närmaste dagarna. I dag var jag inte ensam att promenera, jag mötte Lotta, Eilert och alla hundarna, på hemvägen mötte jag en annan granne och Bo var ute så det blev lite stagnation och prat.

Tyvärr har jag inte städat till helgen så det blev att ta fram dammsugaren och dammtrasan och gå över lite, tyckte att det såg riktigt bra ut, men när solen skiner ute i hallen ser jag allt små gruskorn på golvet. Sedan blev det till att förbereda middagen, jag har bjudit Lotta o Eilert på mat idag. Kålpudding, skirat smör, lingonsylt, potatis och grönsaker så nu är i alla fall jag mätt och belåten.

Korsordet i NWT är snart färdiglöst och eftersom det är helgdagsafton skall jag ta det lugnt, tänker se på reprisen av Så ska det låta, synd att inte Tina Törner fick vara med i finalen i Let´s dance, det skulle ha varit roligt.

Till sist ZAKKO har varit hit, denna underbara goa lilla varelse, han fick ett ben och en boll av mej som han gnagde på, och ett vårtecken, han har börjat ta av sej vinterpälsen.

Vackert väder +4,3 grader kl 16.55.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar