fredag 11 mars 2011

Fredag

Man måste känna sig lycklig att få vakna upp till denna underbara vinterdag. Att kunna klä sej och gå ut i den fina luften och verkligen njuta av vädret

Besökte Apoteket Hjärtat idag för att hämta medicin och som jag nämnt tidigare fanns inte denna hemma, man får nog lov att gå till apoteket innan medicinen tar slut, detta har hänt mej. ett par gånger på sista tiden och det är en helt vanlig men receptbelagd tablett. Nu kom jag ihåg att fråga om Medmera-kortet som man drog på Apoteket i Torsby, men det gör man inte i Ekshärad för det är ett annat företag som är ägare. Jag försöker handla det jag behöver i de detaljaffärer som finns på orten, men nu tycker jag det kvittar om jag köper min hostmedicin och alvedon på ICA eller Pekås.

Nu kan jag berätta att mina gardiner är klara så nu blir det nya projekt. Var till Evas Garner och Lotta idag. Köpte mej tyg till 2 kuddar som jag skall ha i plyschsoffan, samma som gardinerna, och så köpte jag en bit väv om jag fn tror att jag skall brodera bokmärken av, det är roligt att planera och drömma bort sej ibland.

Om jag nu haft omplanteringskrukor så skulle mina pelargoner och tomater få det lite bättre om fötterna för det börjar se magert ut men de klarar sej nog några dagar till så jag kan kolla i växthuset om jag har några. Just nu är det så mycket snö så jag tar mej nog inte dit, jag har inte ens försökt.

Nu ser det ut att mulna på efter denna strålande dag +0,6 grader kl 16.10. Ha en trevlig fredagkväll och Pia på Apoteket, jag gillar dej för du hjälpte mej men den lilla förpackning som fanns, får hämta mera nästa vecka. Jag blev i alla fall inte bet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar