tisdag 15 mars 2011

Tisdag

I dag var det meningen att jag och Siv G skulle åka till Torsby, men så blev det ändring på resan och vi åker i morgon istället för då har vi bättre tid på oss. Förmiddagen fylldes ut genom att jag varit sällskapsdam till Emma som är lite krasslig och har varit hemma från skolan. Jag plockade med mej stickning och en bok, var utanför ICA innan de hunnit öppna för jag skulle fresta med semlor, cola och en tjejtidning. Semlorna var inte klara så det blev ett nytt besök efter ett par timmar. Vi festade på goda semlor och Emma fick i sej en halv. Inte enkelt att börja fylla på en tom mage. Efter fikan ville Emma lägga sej och jag tog fram min bok och läste en stund. Tillslut blev mina ögonlock tunga och jag la mej på kökssoffan och blundare.

Helt plötsligt var det dags för far i huset att komma hem från jobbet och efter en fika var det dags för mej att åka hem med stora protester fån vovven Sigge som alltid är resklar.

Väl hemkommen blev det till att ladda tvättmaskinen för vittvätt. Strök ju allt klart i går så nu blir det att börja på ny kula, men först skall jag gå ut i solen och läsa en stund för det är nu som solen är som varmast här hos mej

I dag var jag ute på promenad ganska tidigt, det var lite kyligt men uppfriskande och det verkar gå lättare för mej. Skönt att man kan känna en förändring i kroppen

Nu kl 16.05 är det +3,8 grader i skuggsidan, hoppas på en fin dag även i morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar