torsdag 24 mars 2011

Torsdag

Men nu tror jag att "blåsvär" tar överhand här på Framnäs. Lotta ringde förut och berättade att en gran på Johnny och Evas tomt har blåst av. Tur att ingen människa var i vägen.

Dagen började för övrigt med den vanliga promenaden, en 20-minuters idag. Det började blåsa och det blev riktigt motväder på hemvägen, vårtecknet i dag var 4 måsar som skriade. Undrar just vad de äter när det är fruset överallt. Idag blev det fil, flingor, smörgås och juice till frukost, sen var jag och hämtade Bosse. Lika glad varje gång jag kommer, fick med mej tidningar och kakor hem.

Fram på förmiddagen kom Lotta så vi fikade med kaffe, semlor och Baileys chokolate sticks,å så goda. Bosse har nog smakat dessa tidigare för han satte sej så fint på bakbenen och tiggde. En liten klick grädde och kaka var han tvungen att få smaka, Men bara lite för han spydde när han kom hit. Antar att lillhusse har smugit till honom lite korvbitar. Nog om detta, han har varit riktig lugn idag och legat på soffan för det mesta.

Vi har ju broderat, Bosse och jag har alltid ett handarbete på gång och det här var nog första gången han sett ett broderi, inga stickor i vägen utan han kunde komma hur nära som helst.

Jag har satt påskriset i en Höganäskruka ute på verandan men något pynt kan jag inte sätta i för det blåser väl bort direkt och jag tror nog att jag köper lite penseer i morgon och planterar i ett trätråg för det kan jag lyfta in om det blir kallt. Hur det än är med snö och blåst så lockar ända solen till att man vill planera lite inför påsken, jag börjar nog att ta fram en höna och sätta någonstans för jag vill nog se mina påsksaker lite längre än påskveckan. Nu är klockan så mycket så nu kommer väl husse och matte och hämtar sin lilla "knuta".

Friska vindar, solsken och +5,3 grader. I kväll blir det Antikrundan och så tittar jag nog på Lyxfällan orkar inte låta bli fast det är ju ungefär lika i varje program, undrar hur mycket deltagarna får betalt förutom de presenter de får.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar