söndag 6 mars 2011

Söndag
Idag har jag haft herrbesök.

Nu skriver jag bara "promenad" så att ni vet att jag har gjort som andra dagar. Har tittat lite på Vasaloppet, speciellt på slutet, och så blev det automatiskt "femmilen". Jag har ju inte suttit fastnitad vid TV:n utan läst, löst korsord och plockat med lite av varje.

Skall berätta hur det gick med mina hardangerdukar som jag lagt i klorinvatten, den ena duken blev ljusgul i väven. Nu är jag riktigt ledsen, kan det vara möjligt att tyger färgas vita eftersom den andra duken blev vit och fin och det är samma tyg i dem. Finns det någon som har ett råd till mej, kan det möjligen gå att färga den vit igen. Hoppas att det löser sej på något vis.

Ja så har jag haft herrbesök, kl. 15.00. Erling Hedin är på gång med en ny bok om företag i Ekshärad. Lotta och Eilert kom också, det blev till att försöka minnas årtal och mycket annat, detta gällde Stellans företag och mammas. Vi hade en sybehörsaffär i källaren på 1950-talet och jag minns nästan ingenting, bara tyger, knappar, lite smycken och förmodligen mycket mera. Tur att Ingegerd minns lite bättre, men hon var också delägare i firman. Vi drack kaffe och Erling berättade en hel del för oss, bl a om studiescirklar som han leder. Alla vovvarna var med och de skötte sej exemplariskt.

Nu är det lugn och ro i stugan, jag skall steka köttfärsbiffar, för jag tog fram färs i går kväll och sedan skall jag se reprisen av "Sofias änglar" och sen blir det "Solsidan".

Kan berätta att jag fått så fina maskinbroderade små vita påskägg så nu är det dags att ta in fastlagsriset.

Ytterligare en fin dag med sol kl. 17.40 +0,4 grader. Nu är det söndagkväll och jag har aldrig i mitt vuxna liv tyckt om dessa kvällar, det är bättre med måndagmorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar