torsdag 17 mars 2011

Torsdag

Det blev ingen Bossedag idag. Lillmatte har kommit hem och då behövde han inte mitt sällskap. Jag planerar ju inte något särskilt när han är här hos mej, Bosse vill ha närkontakt och vi är intill varandra mest hela tiden.

Efter en lugn natt låg jag till klockan åtta, hemskt då är de flesta på sina jobb, tog det riktigt lugnt innan jag var klar för att gå ut, jag gick längre och promenaden tog 40 minuter. Jag sa till Lotta sen att jag var som en hund, det gick lätt bort men trögare hem. Efter frukost och morgonsysslor eller förmiddags, tog jag fram min 756 sidor tjocka bok och läste. Jag glömmer bort tiden när jag sitter så men vad gör det, det jag inte gjort har jag kvar.

Sen blev det besök på apoteket för att hämta resterande medicin och ICA för att handla lite. Före mej i kön var en ung pojke som handlade lite och när han skulle betala räckte inte pengarna, Jag tyckte så synd om honom så jag frågade hur mycket som fattades, 1 krona sa han och då gav jag honom kronan, roligt om man kan hjälpa någon med små medel och han tackade artigt.
När jag plockade ned mina varor säjer damen efter mej, jag undrar om du fick betala min kasse, den låg nämligen i mitt fack, vi kollade inget utan jag var generös i dag och om så var fallet att jag betalat en plastkasse extra så bjuder jag på den.

Väl hemkommen så har det inte blivit något speciellt gjort, jag lyckas få tiden att gå men nu skall jag hänga en tvätt och kanske sy några raksömmar. I morgon en ny dag då har jag en uppgift att fylla, min kusin vill att jag skall följa henne för hon skall handla hem lite tunga varor och det gör jag ju, men undrar vilka tunga varor hon skall handla, kattsand skulle jag tro.

Solen skiner även denna dag +3,1 grader kl 16.45, men det har varit -12,8 i natt. Drygt innan det blir 7 dygn med plusgrader för då kommer våren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar