onsdag 23 mars 2011

Onsdag

Idag tror jag att min inspiration har blåst bort, har en sån där småtråkig mellandag. I alla fall så har jag börjat brodera på ett nytt bokmärke och nu använder jag svart brodergarn, jag tror att det blir ganska bra. I övrigt har det varit de vanliga sysslorna som man gör varje dag och nu funderar jag skarp på att ta fram dammsugaren, det blir skräpigt fast man är ensam.

Idag fick väl nästan alla ett brev från Fortum angående elpriserna. Ett ganska onödigt utskick tycker jag för det vet vi ju alla att det är dyra skatter och avgifter som gäller, tänk så mycket pengar det kostar att skicka brev till minst 860000 kunder, kunde vara tänkbart att dessa pengar lades på elpriserna, men det är väl inte samma konto. Om Villaägarnas Riksförbund kan få ner priserna vore det ju tacksamt.

Jag skall göra en permanent denna vecka, skjuter på det varje dag, men nu har vederbörande ringt i dag och nu "bestämde" vi på fredag, men det finns fortfarande lördag eller söndag kvar, men innan måndag skall det göras för hon skall klippa sej då. Jag har fortfarande lite "måste" kvar och det förstår jag att man inte kan klara sej utan helt och hållet.

I morgon blir det väl Bossedag, förra veckan fick jag ledigt, hoppas på sol även i morgon och att blåsten ger sej så att vi kan vara ute, tänkte jag skulle ta bort mina tråg med mossa och lingonris från verandabordet och sätta dit pyntat påskris i stället.

Blåsten håller i sej men solsken är det kl 16.40 +9,2 grader och snön smälter undan och det är skönt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar