söndag 27 mars 2011

Söndag och sommartid. Som vanligt har jag ju problem med sommartiden, tror att jag skall få sova en timme längre men så är det ju inte alls, men när jag vaknade klockan åtta i morse unnade jag mig en stund till i sängen. Morgonpromenaden var lite kyligare, kändes att jag var ute lite tidigare än vanligt. Allt var lugnt och stilla och inte en människa var ute. När jag kom hem var jag så ruggig så först blev det en kopp varmt te och därefter frukost och korsordet i DN. Sen blev det som vanligt plock, tittar till blommorna och jag tror att två av mina arton frön av kapkrusbär har börjat gro, det är något pyttelitet som kommit upp I går kväll broderade jag klart mitt tredje bokmärke som jag nu tänker montera ihop. Riktigt roligt med ombyte av handarbete, jag har inte stickat just något på en hel månad så nu går det nog inte länge till. Eva skulle ju få hem ett nytt garn och det kanske är värt att prova. Jag har även planer på att ev sy nya gardiner till timmerstugan och även stolsdynor. Skall ju börja inreda igen efter att Karin flyttat. Det är ju ingen brådska men det vore roligt att ha klart till påsk, om det är fint väder är det underbart att sitta på verandan därute och blir man kaffesugen är det bara att sätta på bryggaren och njuta. Imorgon skall jag till Friskfaktorn och få mej en behandling, Cristina kommer med all säkerhet att hitta ytterligare ömma punkter, ibland gör det riktigt ont men i det stora hela är det värt varenda krona. Solen har varit framme lite till och från men nu är det helmulet och det blåser fortfarande + 4,9 grader kl 16,35, det har varit -5,9 grader i natt.

1 kommentar:

  1. Åh, tack för inspirationen. Alltid så får jag lust att pyssla o sy när jag läser andras bloggar. Om vad andran gör och ska göra. Ser att allt du skrivit är i ett stycke. Det blir bara en 3:a i betyg på skrivandet idag. (Skämt, du ska inte vara så noga, bara skriv)

    SvaraRadera