söndag 13 mars 2011

Söndag.

Ja i dag var det lite mulet, min termometer visar att det varit -5,9 grader i natt men när jag kom upp var det på plussidan. I dag bytte jag promenadväg och gick till Västanbergsskolan, ganska lugnt på vägen men vart är alla norrmän på väg? De kom både från öst och väst. Mötte Ann-Marie Nord, hon var ute och gick med sin tax, hon berättade att i går kväll hörde de svanarnas trumpetande, det är ett bra vårtecken att våren är i antågande när sjöfåglarna kommer,särskilt på kvällarna hör man dem.

På hemvägen var jag in till Lotta och tittade på ett broderi som hon gjort på sin maskin. Det passar inför påsken för det var höns och kycklingar, otroligt så mycket olika mönster det finns.

När jag kom hem var jag riktigt varm och det var skönt att kliva i duschen, sen smorde jag in mej med lotion och fotkräm. Jag riktigt njöt. När jag skulle blåsa håret ringde Eva M och bjöd på kaffe och nybakad sockerkaka. Det säjer man inte nej till och det smakade mycket bra. När jag var där kom grannflickan Jolin dit, hon har gjort så fina bilder till Eva och Johnny med pärlor och grannlåt. Jolin har vuxit och blivit så långoch hon är så söt. Jag fick även en fin handarbetskasse av Eva. Överraskningar är alltid roligt.

Nu är jag hemma sedan en lång stund och har tagit fram mitt broderi som jag började på i går kväll, ombyte förnöjer, men nog saknar jag en stickning, kommer nog snart att skaffa en.

Nu har vi en hel orörd vecka framför oss, får se vad den har i beredskap, jag vet att jag skall ta mina promenader, jag skall till Torsby en sväng på tisdag och så är det ju Bossedag på torsdag.

Mulet hela dagen, det kom lite snöblandat och termometern visar på 2,3 grader kl 16,35.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar