lördag 5 mars 2011

Lördag.

I dag sved det i kinderna när jag tog promenaden men det var skönt när jag kom in igen. Jag kom upp så tidigt att jag hannlyssna lite på "Ring så spelar vi" från start och en önskemelodi var "O store Gud" fast på engelska med Susan Boyle. Det var så vackert att tårarna nästan kom.

Sen blev det att packa bilen med sopsäckar med kläder, tidningar och lite annat skräp, beredde mej på att få vänta på sopstationen men där fanns bara en karl som höll på med något, detta ärende gick snabbt så då blev det födelsedagsbesök hos Siv, hon fyller år idag så kaffe och tårta smakade bra och hon blev glad för presenten.

Nu har jag lagat till en räksallad åt mej till kvällen, skall intas med rostat bröd och några goda ostar. Lunchen blev enkel, varm korv och smörgås.

Min mamma broderade mycket, bl a hardanger. Under åren ha jag fått ganska många dukar både stora och små och jag är så rädd om dessa nu har jag plocka fram en del av dem och lagt i klorin så att de skall bli vita och fina igen. Hon var riktig duktig på att brodera, däremot var hon dålig på att sticka och virka, de plaggen blev stenhårda.

Nu kan ja säja att vi har friska vindar här på Framnäs, massor av torra grenar från björkarna har rasat ner och det har kommit några små "snöstormar", men man får vara glad över solstrålarna, de ger oss allt ett lite bättre humör.

Kan tala om att den ena klockan jag bytte både armband och batteri i igår stannade 19.45 i går kväll. 260 kronor åt pipan. Hej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar