måndag 14 mars 2011

Måndag.

Det blev sol i dag också fast det var mulet på morgonen med lite slask. Mina gåstavar förde mej åter till Västanbergsskolan men nu var det mera tung trafik så jag får nog lägga om rutten till i morgon. Men skönt var det.

Jag har väl inte varit speciellt arbetsam i dag men jag har i alla fall strykbrädan framme, säjer väl inte rakt ut vad jag har gjort, men jag har släta dukar, handdukar m.m. Jag har ju tvättat sen sist när ni tyckte att det var alldeles onödigt, men jag stryker ändå.

Har varit och handlat lite, var i behov av tvättmedel bland annat, men varför skall man ha flera sorters tvättmedel, Via classic, Via color, och så har det kommit till ytterligare ett Via som jag inte kommer ihåg vad det hette Förr var det lut, såpa, persil eller surf men man hade bara ett medel i taget och det dög.

I eftermiddag kom mågen Eilert och vi fikade och dryftare om alltmöjligt, så nu skall jag fortsätta vid strykbrädan en stund.

Fortfarande strålande solsken kl 16.15 +4,4 grader och takdropp men fy vilka fönster som vetter mot Solsidan. Förresten har jag fått en ny vän på FB, Kristin Andersson det var trevligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar