torsdag 13 oktober 2011

Torsdag

I dag har det varit Bossedag, han kom strax före halv sju i morse, hälsade bara på mej sen försvann han och jag somnade om. När jag vaknade till kom han från köket så han har säkert legat på soffan.

Siv kom hit på förmiddagen, roligt att sitta och prata lite "skit" över en kopp kaffe, doppat är det lite dåligt med men jag tog fram det som fanns. När Siv gått hem kom jag på att jag hade en äppelkaka i frysen och vanilj i kylen. Så kan det gå.

Nu börjar jag bli så trött på Juholt med flera som skall ha såna bidrag till sitt boende. En vanlig arbetare som på grund av arbetsbrist måste bo borta får säkert stå för sina övernattningskostnader själv, skulle nog önska att det gjordes en sanering över det stora hela så att såna här saker utreddes.Hur skall de kunna styra ett helt land när de inte förstår eller känner till regelverket för sin egen person. Usch, nu har jag lagt mej i igen, jag blir så less på oärliga människor så jag skulle kunna ställa mej på Röda Torget på Kyrkhea och lätta mitt hjärta.

Jag köpte mej en fleecejacka häromdagen å idag har jag kortat ärmarna för det är så irriterande tycker jag när det hänger ner på händerna, nu skall jag försöka leta fram en halsduk och vantar för det lovas kallt väder.

Solsken hela dagen lite drag från nordan och kl. 17.55 +6,8 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar