söndag 9 oktober 2011

Söndagmorgonen var kall i dag -2,9 grader och alldeles vitt av frost överallt. Jag trodde nog att det skulle bli en riktigt vacker dag men så blev det inte, fy så kallt och hur det regnar, rena höstrusket, tur att man inte skall på älgjakt i morgon för det verkade som om det skulle vara regn då också.

Jag hängde ut gamla talgbollar i går eftermiddag och när jag kom upp i morse fanns det bara en boll kvar och det var oroligt bland småfåglarna för de var hungriga. Jag var ju tvungen att åka iväg och köpa fler talgbollar och lite nötter så de har något att mumsa på. Även skatorna gör sig stora besvär och försöker komma åt talgbollarna, ibland lyckas de riktigt bra med att hacka sönder bollarna och det ramlar ner på marken.

Idag har det hänt mej en otrevlig sak, jag tappade bort mikrofonen till min bärbara telefon, har letat överallt där jag tror att jag varit, till slut fick jag för mej att Lotta o Eilert fick den med sej hem, men icke och det är ju otrevligt när saker bara försvinner, men för en liten stund sen när jag letat igenom soppåsen och tidningskorgen öppnade jag luckan till hörnskåpet, och där låg den. Ja, så är det när man börjar bli till åren.

Jag har haft trevligt besök av svägerskan M, hon kom och hade med sej pastasallad till kvällsmat, snällt, men det blir nog flera måltider än tills i kväll, det smakar säkert gott med dessing till.

Jag stickade färdigt schalen i går kväll och den blev rätt fin, nu har jag garn över så jag kanske börjar med en till men då måste jag ha ett nystan till, hoppas att det finns kvar i samma färgbad.

Nu skall jag ge mej för i afton, det regnar rejält och det är 5 grader varmt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar