onsdag 26 oktober 2011

Onsdag

Precis när jag sätter mej vid datorn nu så kommer regnet, riktigt vassa regndroppar på fönstret, blåsten hjälper väl till också.

Det var min egen förmiddag idag, frukost, dusch, påklädning och tid på vårdcentralen kl 10,20. Jag var klar så jag trodde att jag skulle kunna ta influensasprutan innan, men vad jag bedrog mej, massor av folk som köade, tiden tickade iväg och jag blev i stället inropad till distriktssköterskan för att vila innan blodtrycksmätningen, jag blev så glad för mitt tryck var bra idag och nu behöver jag inte dit förrän min årliga kontroll, det kändes så skönt, och när jag kom ut efter vilan var jag även vaccinerad.

Jag har lovat kusin att jag skulle komma in till henne när jag var klar så jag köpte med mej varsin bakelse för att fika. Det blev en snabb kaffekopp med bakelse, hänga upp gardiner, plocka in kassar med tidningar i bilen, handlingslapp och apotekslapp, sen till Pekås och tömde ur tidningar, in och handlade och till apoteket för medicin till både henne å katta. Kan ni förstå vilken tur att blodtrycksmätningen var gjord.

Grått hela dagen men nu regnar det, kl 17.15 + 8 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar