onsdag 5 oktober 2011

Onsdag

I morse när jag åt frukost och läste morgontidningen föll det mej in att läsa mitt horoskop för idag, brukar aldrig göra det annars, och det stämde ganska så bra för det stod att jag ville vara ensam, men någon i min omgivning förstod inte detta, detta med att vara ensam stämde ganska bra för jag är sån ibland. Tänk att när jag läst detta ringer telefonen och kusin är i andra änden,"när skull vi gör denhära permanenten då", Vad säjer man, jo inte idag och inte i morgon och så slinker det ur mej att jag ringer till dej på fredag kväll, så nu fick jag 3 dagar som jag kan bestämma själv vad jag skall göra. Någon gång under helgen gör jag denna permanenten, kanske tycker ni att jag är elak men jag tycker att jag har åldern inne för att få bestämma själv när, var och hur.

Lite dåligt samvete har jag i alla fall, i reklamen från Lidls i månddags skulle symaskiner säljas för 799 kronor och jag tyckte det såg ut att vara en bra maskin till detta pris, men då kom det dåliga samvetet fram och hur skulle jag kunna skiljas från min mångåriga vän Bernina. Den har ju hjälpt med att lappa och laga, sy i gammalt och nytt, nej en sån vän gör man sej inte av med, så det blev ingen affär.

Nu har Bernina och jag sytt 2 gardinkappor med stråveck och spets och 12 bordstabletter av tyg som min syster Annica hade, efter strykning lämnar jag tillbaka tygen, symaskinen och jag har haft några trevliga timmar tillsammans.

I morgon eftermiddag skall Emma och jag åka till Torsby på shopping.

Mulet väder och lite blåstkl 1.25 +13,5 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar