söndag 2 oktober 2011

Söndag.

Vaknade tidigt och kände mej för ovanlighetens skull riktigt utvilad, jag har haft två goda nätter och det känns skönt, däremot var ju vädret inte det bästa, varmt förstås och disigt men det är väl så det skall vara på hösten.

I dag har jag gjort höst både på altanen och balkongen.Det är riktigt skönt för nu var inte blommorna särskilt fina, nu har de gjort sitt för denna säsong, lådor och amplar är tomma och så ska de vara några veckor till sen kommer det gran- och tallris att pryda. Jag har planterat några ljung och andra höstvinterväxter i ett trätråg och en koppargryta och så skall jag lägga i lite mossa. Ljungen och de andra växterna skall ju vattnas tills de fryser och då håller sej mossan mjuk och fin. Om vädret tillåter så skall jag rensa ur rabatterna i morgon så ä det klart, men dessa löv som virvlar och yr överallt det är ett kapitel för sej.

Min kompis Sigge är här idag igen, han njuter i fulla drag och det är ju bra, han är ett trevligt sällskap.

Diset har nu övergått i regn och kl 16.55 + 14,9 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar