lördag 15 oktober 2011

Lördag

Tänk att när jag satte mej på kökssoffan med NWT:s korsord framför mej förut kände jag mej belåten. Trots att jag låg och lyssnade på radio rätt länge i dag har jag fått mycket gjort. Markköttet kom ju i går kväll så Marianne kom med kniv och plastpåsar och vi jobbade på. Om det vore bara stora fina stekar att arbeta med är det väl kul men alla dessa sega slimsor är inte roliga, men vi skar på och vi fick till en hel del kött som vi malde till köttfärs.Ett bra tillskott i frysen. Sen satte vi oss i lugn och ro med förmiddagskaffe.

Jag har varit ute och kört med gräsklipparen över löven så nu får det duga, rakat ihop 3 säckar med löv som låg i gräs-gruskanten, klippt ner perenner och satt ner mina tulpanlökar, kan jag vara annat än belåten.

Nu är jag mätt och belåten efter att ha gjort en korvsoppa så nu blir det korsordet och vänta på att Fredrik skall komma med sitt kött som skall malas till färs.

Lite grått i morse men en härlig dag kl. 17.00 +11,3 grader i morse visar kallaste tempen -0,9 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar