fredag 21 oktober 2011

Fredag

När jag vaknade i morse var jag helt övertygad om att det var lördag, jag satte på radion för att lyssna på "Ring så spelar vi" men det kom ju inga frågor bara vanliga radioröster så då började jag förstå att jag har tagit fel på dag men nu är jag rätt.

I dag har jag sett till att fåglarna ska få ha det bra under vintern, jag har varit och tagit lite mera granris så att jag kunde klä in fågelbordet, satt upp fröautomat, fyllt på med nötter och talgbollar och hängt upp en kokosnöt, så nu är det bara att fylla på.

Det var lite ruggigt först på morgonen men jag har varit ute nästan hela dagen och det är så härligt. Nu på eftermiddagen gjorde jag mej en tur till kusin O med fru, vi har inte hört av varandra på flera veckor och vi hade en trevlig stund tillsammans, M är så duktig på handarbete och nu broderade hon en så fin duk som skulle skänkas till någon auktion. Tiden bara rann i väg.

Nu är jag hemma igen och helglugnet börjar lägra sej på Framnäs, jag skall tända mina ljus både ute och inne, sätta mej i lugn och ro och njuta av det jag gjort denna vecka.

Kall morgon -5,9 grader soligt, men på eftermiddagen mulnar det på och det spås regn i kväll, men kl 16.50 +5,2 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar