lördag 1 oktober 2011

Lördag

I natt har sömnen varit god och jag vaknade ganska tidigt, låg och lyssnade på Ring så spelar vi men tillslut blev jag så sugen på te så jag måste stiga upp. Det var lite dimma men solen kom så småningom, vacker dag igen.

Siv kom hit och vi drack förmiddagskaffe och sen var vi i Lillstugan en sväng så hon fick se hur det ser ut nu. Inte kunde jag väl tro att det skulle stå en affärsdisk och kassaapparat där, men så är det, vi måste följa tidens gång.

Emma ringde och ville fråga 2 saker: 1 Kunde jag sticka en tubhalsduk till henne, svaret blev ja fråga 2: ville jag komma och dricka kaffe för mamma har gjort en sockerkaka och jag svarade snällt ja. Vi kom överens om att hon skulle beställa en halsduk för det blir kanske inte så bra med en hemstickad och jag är säker på att det skulle bli dyrare att köpa garn och dröja ett bra tag innan den skulle bli klar om jag skulle sticka en. Vi fikade och pratade och till slut lagar Mari mat så nu har jag ätit där också. Vilken tur man har.

Jag lyckades smyga mej hem under tiden som Sigge åt sin mat annars tror han att han skall med mej, stackarn.

Nu har det mulnat på och snart är det mörkt ute, och det verkar som gatubelysningen här på Framnäs är nedsläckt från i gårkväll. Vi har ju kunnat läsa i tidningarna att risken fanns för nedsläckning men inte har jag sett något beslut om detta, men jag kanske har missat det. Det finns ju faktiskt skolbarn här som skall vänta på sina skolskjutsar och vem vill låta en liten unge stå på vägkanten i mörker med all den tunga trafik som går här. Hoppas att kommunen tar sitt ansvar och låter gatubelysningen vara kvar för tänk så hemskt det skulle vara om en olycka händer.

Kl 18.20 +14,1 grader, nu skall jag lösa korsordet i NWT klart om jag orkar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar