onsdag 19 oktober 2011

Onsdag

I dag är jag faktiskt lite piggare efter en riktig deppardag i går, märkligt att livet kan kännas så tungt ibland. Men fortfarande är det inte helt ok.

Jag har varit till skogen idag och plockat både gran- och tallris.En underbar känsla att få gå alldeles ensam, andas och njuta av frisk luft. Jag har plockat granris och pyntat på 5 gravar så nu känner jag med nöjd. Hemma igen var en bekant till Lotta här och jag blev bjuden på kaffe, bullar en kakbit och äppelpaj. Det gjorde att jag hämtade nya krafter och var iväg och tog tallris till altanen jag tyckte att jag tagit nog mycke, men en ampel blev tom så det får ju bli ett nytt skogsbesök.

Jag känner mej riktigt belåten med min insats idag nu skall jag ta det lugnt, sticka och se på TV, i kväll blir det väl Bonde söker fru.

Lite gråmulet på förmiddagen men eftermiddagen tycker jag har varit fin kl 17.45 +6,7 grader och just nu håller Eilert på att göra ren gräsklipparen för säsongen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar