tisdag 11 oktober 2011



Tisdag

Tänk att det blev en fridag idag igen, inga speciella måsten utan det har varit lugnt. I förmiddags skulle jag åka och köpa talgbollar, det blev en hink med 50 st så det räcker väl ett tag hoppas jag, men Lotta kom och ville köpa lite bollar till sina fåglar och det gick ju bra. Marianne P var med mej så vi var till Dojor och Don och till Pekås.

Eftermiddagen har jag varit ute i "Boa", Lotta gjorde brodyrer och så stickade vi. Det börjar bli en hel del saker därute och det är roligt att se hur brodyrmaskinen arbetar och jag tycker själv att det är riktigt mysigt när elden sprakar i kaminen och man kan sitta i lugn och ro och handarbeta om man så vill.

Som ni ser så har jag pyntat lite på altanbordet, jag tycker att det är riktigt skönt med lite höst-vinterfägring och det är vackert på kvällarna när ljusen är tända, jag tänder inte ofta utelampan utan jag njuter av att ha lyktorna tända.

Jag har köpt mej en fleecejacka idag, ärmarna är alldeles för långa så nu får jag använda mitt syrum för att korta av dem, tandborste till Sigge, och Arnica gel att applicera på ömma leder och muskler sånt fanns det i "Boa" i dag.

Vitt på marken i morse +-0 grader visade min termometer och nu kl 16.20 10,8 grader.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar