fredag 14 oktober 2011

Fredag

I dag har jag gjort något som går mot mina principer, jag har lagt ut mat till en katt, skinka, leverpastej och ljummen grädde. En familj har flyttat hit i närheten och den ena katten försvann och i eftermiddag så var det en helt främmande svart/vit katt här. Jag kontaktade Jenny som matte heter och hon har varit hit och tittat men då var katten förstås borta, sist jag såg den gick den under altanen. Vi får se vad som händer.

Annars har det varit en sån där dag men dammsugning och plock, jag har varit till återvinningen med 2 baden-baden med dynor och serveringsbordet och så har jag tagit in dynorna till utemöbeln. I morgon skall jag försöka sätta ner några tulpanlökar och sen köra över löven med gräsklipparen och ställa bort den för vintern. Nu går vi mot vintern och snöskyffeln skall fram istället.

Det var Stellans namnsdag idag och jag har varit till Kyrkogården och tänt ljus och Lotta har lagt en fin bukett med kärleksört, jag kan fortfarande inte fatta det som hände, att allt kan förändras på ett ögonblick.

Det har varit ytterligare en fin dag -3,9 grader i morse och kl 18.00 visar termometern på 6,6 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar