lördag 22 oktober 2011

Lördag

I dag var det rätt dag för "Ring så spelar vi", var uppe tidigt hämtade tidningarna och myste i morgonrocken med hallonyoughurt, smörgås och en mugg te, lyssnade på radio och löste korsord i NWT. Tillsammans med mina ljuslyktor hade jag en mysig morgon.

Mari har ju födelsedag idag så jag grattade henne på datorn och sen träffade jag Fredrik som tyckte att jag skulle komma till dem i eftermiddag för mammorna skulle komma dit, jag åkte dit till klockan fem, och herre gud så mycket folk där var. Räknade efter att vi var c:a 20 personer som åt mat och drack kaffe med jättegod äppelpaj. Trevligt var det och alla var släkt med varandra eller sambor, det visade sej att det även var fem generationer och den yngsta var bara 3 veckor gammal.

Så blev min lördag, mulet väder men varmt kl 21.35 +11,5 grader. I morgon kommer Sigge hit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar