lördag 8 oktober 2011

Lördagmorgon och jag vaknar tidigt igen och det var is på bilrutorna, min termometer visade att det varit +2 grader som kallast men det är inne på altanen. Hösten är här och dags för älgjakt, gjorde mej en liten tur med bilen förut och märkligt nog så står det bilar och gubbar överallt så nu den här helgen kommer nog befolkningen att öka markant. Hoppas att de har jaktlyckan med sej.

I förmiddags var jag till återvinningscentralen med skräp. att man samlar på sej så mycket som man lika gärna kunde kasta i stället för att lägga undan, 2 trasiga kameror med fodral, en box till TV:n fanns också kvar broschyrer, reklam och en hel massa tidningar är nu borta tillsammans med ett gammalt överkast och en påslakansfilt, sen var jag ute i garaget och plockade ihop lite grejer därifrån också. Till veckan skall 2 Baden-Baden med dynor och en serveringsvagn iväg. Plasthandtagen på stolarna börjar gå sönder och dynorna är fula och fåglarna börjar hacka sönder den så det är inget att ha kvar.

På tal om fåglarna så verkar det som om de börjar vänta på att bli matade, jag har några talgbollar som jag skall sätta ut till dem och jag har både solrosfrön och en hink med andra små korn i sen i vintras men det kan väl inte vara något fel på dem får jag hoppas.

I kväll skall jag försöka sticka färdig schalen eller halsduken för nu är det inte mycket kvar men först skall jag sätta mej och läsa Fyrvaktaren för den är heller inte riktigt färdig.

Vädret har varit fint idag men nu är allt luften kyligare kl 16..50 +10,1 grader och så blåser det lite från nordan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar