måndag 3 oktober 2011

En gråmulen måndagsmorgon att vakna upp till men ett trevligt telefonsamtal från Ambjörby förgyllde morgonen. Ingegerd, som ringde till mej är en helt underbar människa, liten till växten men hon har ett så stort hjärta och det räcker till många.

Idag tog jag mej an rabatterna och klippte ner perenner, lastade i plastsäckar och körde bort skräpet, i samma vända plockade jag lite vit mossa och även björnmössa. Nu har jag dekorerat färdigt i mina tråg och korgar.Det var så härligt att gå i skogen alldeles ensam med sina tankar och funderingar och jag tittade efter gran- och tallris som jag skall plocka senare. En tall skall jag ha vid fågelbordet också för snart är det dags att börja mata småfåglarna.

Lunch har jag intagit hos Lotta idag. Hon har ånya gjort en trattkantarellsoppa som var så god, nu har jag suttit vid symaskinen ett bra tag, periodvis tycker jag att det är så roligt att sitta och sy olika saker man måste variera sej , men när Fråga doktor börjar tar jag fram stickningen.

Mulet väder hela dagen kl 17.25 + 10,9 grader, och här har det kommit 20 mm regn under kvällen och natten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar