onsdag 12 oktober 2011

Onsdag.

Tänk att jag kom upp före åtta idag, det var precis vad jag behövde för det var fortfarande kallt ute och som bäddat för att avfrosta frysskåpet. På med kläder och ut med maten det gick riktigt lätt, men det blir allt lite söligt, så när jag var klar blev det att torka av köksgolvet och det var ju också behövligt. Det känns bra att ha gjort detta och fått rensa bort lite saker som har blivit lite för gamla även om det är fruset.

Ja sa ju i går att jag var klar med ättiksinläggningar, men efter två telefonsamtal så lovade jag att göra två inläggningar till. Jag tycker att det är roligt att göra såna här saker så nu puttrar det för fullt på spisen. Lotta o jag har provätit gårdagens rödbetor tillsammans med Janssons frestelse å det var så gott, jag har längtat efter frestelse i flera dagar, men nu är behovet mättat.

I kväll blir det som vanligt TV och stickning, Bonde söker fru eller Uppdrag granskning det beror på vilket humör jag är det kanhända att det blir någonting helt annat.

Vädret är fortfarande vackert +10,2 grader kl 17.25 -2,2 grader som kallast på min veranda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar