måndag 31 oktober 2011

Måndag





Men vad är detta för dimma som lagt sej över oss, just nu tycker jag att den stöter lite i rosa. Som jag väl nämnde i går har det trassel med mitt mobila bredband och detta höll i sej långt fram på förmiddagen idag, en annan märklig sak hände när jag åt frukost, telefonen ringer och damen som ringer säjer så glatt, hej det är från Vårdcentralen, jag blev tyst och tänkte vad vill de mej nu, hon blev också tyst och sen kom det "du har ringt hit", min tanke blev, är jag tokig, men hon tröstade mej med att den som ringt måste ha slagit någon siffra i telefonnumret fel. Det får jag innerligt hoppas

Mina nära och kära tycker att jag skall elda i öppna spisen för luften inne blir torrare och muren spricker inte sönder. Jag gjorde slag i saken hämtade in lite ved och tände på, det brann riktigt bra och då kom jag på att det finns verifikationer som skall förstöras så varför inte bränna upp dem. Jag upptäckte snart att man skall nog inte bränna skräp i en öppen spis för helt plötsligt satt jag där med en rökridå i hela huset. I stället för den torra fina luften fick jag slänga upp dörrar och fönster och den råa luften utomhus kom in, I natt får jag nog ha några vädringsfönster lite på glänt för det luktar allt lite starkt fortfarande.

Jag tror dimman lättat lite under kvällen för jag ser att det lyser hos Westlunds. kl 19.15 +6,4 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar