tisdag 25 oktober 2011

Tisdag

Jag låg och drog med en stund i morse och tänkte på boken Fyrvakaren som jag läste ut i går kväll. Jag tyckte "så där" om den, rörigt med mycket folk inblandade inte direkt spännande och jag är ju ingen vän av deckare, men på något sätt berörde den mej i alla fall.

Idag har jag och Jonssons varit i skogen och plockat granris, trots det mulna vädret var det skönt att komma ut i friska luften, hemma igen blev det kaffekalas i Våle med flera sorters finkakor, de ni.

I morgon är det kontroll av blodtrycket och influensaspruta och efter det skall jag åka till kusin och följa med henne till apoteket och det blir säkert flera uträttningar.

På torsdag när jag skall till Hagfors måste jag in hos optiker för jag har nämligen tappat en plipp på mina glasögon och det märks på synen att den inte finns där det blir väl fel på avståndet.

Gråvädersdag även denna dag, men jag såg en skymt av blå himmel, det var en liten lucka i allt det grå, kl 17.50 +6,7 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar