söndag 17 april 2011

Söndag. Vaknar upp till en vacker vårdag. Nu blev det i alla fall promenad på morgonen och när jag var klar efter frukost var inte klockan mer än strax efter nio. Satt och funderade ett tag och fick då för mej att jag skulle gå ut och raka ihop lite löv. Här hos mej finns massor. Hämtade krattan och gjorde några högar, det här kommer att ta tid för jag är så rädd om min rygg. Ser mej omkring lite och tibasten börjar blomma och den doftar så gott, mina scillor vid garageväggen brer ut sej mer och mer för varje år och den ensamma tulpanen strävar på. Pratade med Lotta och sa till henne att ta med kameran när hon kommer för att ta lite bilder på blommorna. Men, när jag har lagt ut mina bilder så saknar jag tibasten, jag tappade bort den under vägen, men den skall nog hittas. Det blev ett litet kaffekalas här idag, först kom Lotta, sen Irene, Eilert dök upp och när Irene skulle åka hem startade inte bilen så då kom Bengt och hjälpte henne. Riktigt roligt, synd bara att vi inte var alla på en gång. Jag har börjat läsa en ny bok idag, Maeve Binchy, Vi ses på Quentins, tycker mycket om hennes böcker så nu har jag något att fördriva tiden med. Vackert väder, varmt + 17,8 grader kl 17.40.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar