fredag 29 april 2011

Fredag





Den lilla pippin som väcker mej på morgnarna var riktigt morgonpigg idag, 04.15 började han tuta. Han sitter säkert på balkongräcket och jag har fönstret öppet så det är väl därför som jag hör honom så väl. Somnade i alla fall om och vaknade i vanlig tid.






I dag tänkte jag ta 20-minuterspromenaden men det dröjde 1,5 timme innan jag var hemma igen. Jag träffade en bekant som var ute och tog en cykeltur och vi blev stående och pratas vid ett tag, sen var Siv ute och bjöd på ett glas saft så då blev jag sittandes där en stund. Till slut blev det hemgång och frukost, då var klockan så mycket att sändningarna från bröllopet hade börjat. Vilka fantasifulla huvudbonader damerna hade , bruden var ju vacker men så stelt, inga glada leenden direkt utan det såg verkligen inövat och perfekt ut. Brudgmmen såg ut som om han var i en annan värld när de satt ner en stund.

Jag avbröt bröllopet och tog med mej stickningen och mazariner och åkte över till Lotta på fika.

Har precis varit ute och tittat under mina körsbärsträd och sedan flera år sätter jag ner lökarna efter påskliljorna och nu har de börjat komma upp och en del knoppas. Det är så roligt att se när det växer och gror.

Nu är det dags för en stunds läsning på balkongen, jag har en ny bok och månadstidningen Hemtrevligt har kommit idag och så fick jag Kattis & co samt Isabellas av Lotta.

Ha en skön fredagseftermiddag och kväll.

Sol hela dagen och kl 16.55 +20,9

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar