fredag 8 april 2011

Fredag. De är då märkligt att så fort vi kommer fram på förmiddagen drar blåsvädret igångNär jag var ute och gick i morse drog det lite men inte trodde jag att det skulle ta i så idag igen. Det har blåst in massor med torra eklöv på altanen och jag sopade ihop dem och precis när jag skulle ta upp dem på skyffeln kom en vindpust och blåste ut allt igen, så nu får de ligga tills det lugnat ner sej. I dag har jag kommit på en sak. Jag tror att min kusin håller på att smida planer. Tänk om hon vore så rak att hon sa att hon vill att jag följer med henne och handlar, jag gör det så gärna, men hon har börjat ringa och undrar om jag skall "östöver" för då kan jag komma in och få en kopp kaffe, och sen kommer det: ja skull väl ha vôr o handel, men det får väl var ett tag, ja låner en vang på PEKÅs å kör hem varan i. Hon vet att jag kommer. För övrigt har jag väl som vanligt städat över lite, det finns ju hur mycket som helst att göra men jag vill inte mer än nödvändigt. Jag har lyft upp soptunnan flera gånger i dag och mitt fågelbord har rasat så nu får snart fåglarna försöka klara livhanken själva och så har jag kommit på varför hackspetten är så mörk på magen, jag tror att det är fett av späcket som han äter, hänger ju på späckbiten och gnuggar magen mot den. Nu är det dags att ta bort tall och granris tycker jag så det kommer att ske endera dagen, och så är det ju snart dags att byta till sommardäck men tror att jag väntar ytterligare en vecka, man vet aldrig med aprilvädret. Just nu kl 16.55 mulet, blåst och 11,9 grader varmt. I kväll blir dert "så skall det låta" där Lena-Maria Klingvall deltar, denna lilla fantastiska människa, och så skall jag sticka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar