torsdag 7 april 2011

Torsdag. Nu är jag så mätt och belåten efter att ha ätit middag.Idag längtade jag efter fisk, jag hade rödspättafileer i frysen så det var bara att plocka fram. Jag kokade några fileer, potatisar, rörde ihop en hollandaiseås och med stuvad spenat blev det för mej en riktigt delikat måltid, så nu sitter jag här och jäser. I dag har jag haft en sån där mellandag, har väl inte gjort något utöver det vanliga, en trevlig sak var när jag promenerade i dag såg jag 2 kanadagäss simma in i kanalen,de färdades så sakta fram och hade förmodligen ett samtal med varandra. Det såg så mysigt ut. Ja, sen var det duschen och hårtvätt, matning av fiskarna och vattna blommorna. När jag var i Sjövik såg det ut som om det börjar bli landlöst nere vid sjön. På hemvägen var jag in till Marianne o Bo, måste få träffa lite folk ibland, Mariannes svägerska var där och så kom mågen ooch sonsonen så vi blev ett helt gäng som satt och pratade en liten stund. Jag hade väl tänkt mej att fortsätta med fönstren med det ville inte vindarna att jag skulle göra. Fy tusan vilka vårvindar det är här hos mej. Jag har ju stickat en liten stund men jag vet fortfarande inte vad som är upp eller ner på stycket, jag tror det är längsmed. Verkar som jag stickar från vänster framkant runt ryggen och sen högerstycket. Skall bli spännande. Som sagt, det blåser kraftigt, solen skiner och nu kl 16.45 visar det + 10,8 grader. Önskar alla hockeyintresserade en trevlig TV-kväll, vi andra får väl titta på något annat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar