söndag 3 april 2011

Söndag. I morse låg jag och lyssnade på hur det regnade, jag hade ingen lust att stiga upp utan låg länge och läste. Till slut var jag så hungrig så jag måste få något i mej, promenaden var inte lockande, men efter en stund så klev jag i joggingskorna och drog iväg i denna hemska dimma. Jag tyckte en stund att det såg lite lättare ut så det var då jag gick, men egentligen var jag nog en trafikfara för jag upptäckte att jag hörde bilarna men såg dem inte förrän de var nära och likadant var det nog för bilisterna. Nu är jag trött på dimman men regnet gjorde nog gott på snön. Nu finns det allt många vårfåglar här bl a staren och bofinken. Det är riktiga konserter när man går ut och det har kommit fram lite gräs och grus, det luktade faktiskt vår idag, jord hundskit med mera olika dofter och det har tinat fram ölburkar i dikena efter Hamravägen så nog är våren på gång. Idag var jag bjuden av Lotta till jaktstugan i Stakberg, hennes Olle och Sarek fyllde ju åtta år häromdagen och nu skulle det firas med en hundträff med kullsyskonen, de skulle grilla korv umgås med varandra och hundarna och tårtan glömde jag, Jubileumstårta från Lindströms. Vädrets makter tyckte att jag skulle hålla mej hemma men hoppas att de haft en trevlig dag, de är ju alla vana att vara ute i alla slags väder. När jag sitter här och skriver kommer Lotta med tårta så nu får jag nog koka mej en kopp kaffe, detta får bli min efterrätt för jag jar nyss ätit mej proppmätt på lövbiff, bakad potatis, vitlökssmör och mycket grönsaker. Maten förgyller allt tillvaron. Nu tror jag broderiet väntar på mej. Dimma,regn, mera dimma +7,8 grader, men just nu ser det ut att ljusna lite mot sydost.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar