torsdag 28 april 2011

Torsdag

I dag blev promenaden "runt Våle". Det var verkligen fint, solen skiner, tuppen i Byggninga gal, jag hör korna på Täppan mua. Mossbergssjön visar sej från sin vackraste sida, alldeles lugn.

Min frukost bestod av fullkornsvälling, smörgås och juice, samtidigt har jag fått den dåliga ovanan att läsa morgontidningen under tiden jag äter men man skall väl ha några laster.

Efter detta har jag plockat bort de påsksaker som jag har haft framme, tagit bort ris och fjädrar mm. Dammsuger och torkar lite, dammet torkas bort och det blir lite fräschare. Sen blev det till att skriva inköpslista, plocka ihop böcker till biblioteket och sen in på Apoteket. Gör mej iordning och åker iväg. Börjar på biblioteket, sista inlämningsdag idag 110428, väl på plats visar det sej att biblioteket är stängt idag, dörren låst så jag kan inte lämna böckerna i lådan. Blev lite irriterad och jag tänker inte betala några "böter" för att jag inte lämnat tillbaka böckerna i tid, visserligen var det sista dagen i dag men jag läste ut den sista boken i går kväll.

Efter maten gjorde jag mej en tur till Sjövik för att höra hur Södertäljeresan var och hur vår svåger mådde. Där blev det eftermiddagskaffe och prat. Nu är det strax kvällen och jag återgår väl till min stickning och TV-tittande.

Mest solsken hela dagen och kl 18.55 +15,9 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar