tisdag 5 april 2011

Tisdag. Jag har herrbesök. Jag har varit och hämtat en rufsig brudhårig man som var hungrig och kiss-och bajsnödig när vi om hem. Det var ju Emma som med kompis ville ha skjuts till Westlunds hästar en stund och då fick han följa med hit till mej. Det är ju så bekvämt att ha honom, bara öppna dörren och han rastar sej själv. De ä hunn dä. Jag var uppe så tidigt att jag tyckte det var för tidigt att gå ut och gå så jag höll mej tills klockan var kvart över åtta, då bar det iväg till Västanbergsskolan och tillbaka, på hemvägen kom sopbilen ikapp mej och jag kände mej nästan förfölj ända till tomtgränsen. Efter att jag varit och matat fiskarna blev det en vittvätt och så har jag tagit rätt på en del av stryktvätten. Jag har även varit till Kyrkheden och köpt 2 födelsedagspresenter till en som fyller tolv och en tjugoåring. Det är minsann inte lätt att handla till unga damer. Som sagt jag hämtade Emma och en kompis och nu håller jag på att göra en svamprisotto med broccoli, har gjort en ganska stor sats så jag kan bjuda Lotta o Eilert på. I dag har det varit mest mulet och det regnar lite just nu + 5 grader kl 16.50.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar