söndag 10 april 2011

Söndag Lyckades tvinga mej kvar i sängen lite längre än de senaste veckorna, då jag varit uppe med tuppen. Jag klädde mej och bestämde mej för att gå Vålerundan, inte så långt men tillräckligt för en otränad gumma. Gick norröver efter en slingrig gammal väg eller gräsbeväxt stig, kommer fram i Berg sen blir det grusväg ut till Torsbyvägens alfalt. Hoppas att det är bra med olika underlag. Sen var det ju en strålande förmiddag, Siv G ringde och jag blev bjuden på förmiddagskaffe på deras glasveranda. Vi brukar så fort det går sitta därute och njuta när solen skiner och det blir varmt. Siv bjöd på goda bullar och nybakad sockerkaka. MEN nu får det bli ett slut på detta smaskande, om jag nu skall dricka kaffe får jag försöka skaffa oblater till doppat. När jag promenerat och duschat gjorde jag något som jag inte har gjort på snart 2 år. Jag vägde mej och jag har gått upp ca 5 kilo sen Stellan gick bort. Detta är ju inte alls bra och nu får jag försöka att äta på ett bättre sätt. För några år sen fick jag en bok om Viktväktarna med recept av min syster, kanske jag skall börja titta i den. Jag vet ju att sedan detta hemska hände så har jag inte varit i rörelse som jag skulle behöva vara, det är lätt att sätta sej på soffan i stället för att gå ut en stund, hjärnan får man hålla igång, tankar om hur det skall bli, hur man skall göra, mycket pappersarbete har gjort att man på något vis glömmer sin egen hälsa. Nu skall jag försöka se till att det blir en ändring, lovar inga stora förändringar men jag måste börja tänka lite sundare. I dag har jag gjort en skinksallad som jag skall äta om en stund och så har jag gjort mej soppa på grönsaker med vegetabilisk buljong som jag skall äta i morgon. Mina promenader har jag gjort varje dag sedan den 28 februari om de har gjort någon verkan så har jag väl vägt ännu mer än idag. Nu skall jag ge mej. Mulet, solsken lite vårregn och nu helmulet men varmt +15,7 grader kl 16.55.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar