fredag 15 april 2011

Fredag. I dag skall jag hålla fingrarna i styr och inte avsluta min blogg med början som jag gjorde igår. Måste ha kommit åt någon knapp så det blev galet. Idag har jag varit till Torsby, uträttade mina ärenden, ja egentligen hade jag bara ett men jag var ombud för tre andra. Roligt att kunna hjälpa till, blev ett besök på Vackra åt Mari, Livet på landet åt Ulrika och Garnboden åt Lotta, hon skulle ha knappar att klä över, de har blivit så moderna så jag hittade dem inte i stället. Min syster och jag skulle till Sahlströmsgården och äta lunch, efter lite bryderi med telefoner kom vi i alla fall dit, massor med folk och vilken god mat de hade. I dag serverades Biff Strindberg med vanlig potatis, stekt potatis och råstekt, ett fint salladsbord smör, bröd och juice, de hade även en korvgryta med ris. God mat i fin miljö, och så roligt jag träffade en granne som vi hade när vi bodde i hyreshusen för 40 år sedan. Vi har väl pratat med varandra som hastigast under åren men nu satt vi och kom i håg minnen. Sen bar det av till Annica och fick lämna presenterna till Isolde och så har Lotta broderat påskägg till Annica. Väl hemkommen åkte Lotta och jag till Granngården och där blev det grannlåt i påsarna. Påskliljor och minipenseer och en kanna till blomvattning. Efter det blev det Ica och mat, det sög i tarmen efter en mjukglass med vi orkade stå emot frestelsen i dag men det blir kanske en i morgon. Nu har jag plantering att göra, får se om det blir i dag eller i morgon förmiddag, hoppas att det blir bra i korgarna. Mulet väder hela dagen, såg några solstrålar i Torsby , +11,9 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar