torsdag 14 april 2011

Bosse och jag är ett riktigt team, vi jobbar så bra tillsammans. Nu blir det inte mycka städa av inför påsk utan enklast tänkbara, damma av byta lite dukar och så lite påskblommor, viktigast inför helgen är att vi har mat i ordning, sill, frestelse, en liten skinka, köttbullar mm som hör helgen till. Under tiden jag städade började jag tänka på vad jag skall sticka, så när jag var klar åkte Bosse och jag till Evas garn, bestämde mej för en liten kofta till Signe och den skall stickas på rundsticka. Kul att börja med. Innan jag kom hem var jag in till Lotta och det blev en kopp kaffe tillsammans med Irene. När jag kom hem ringde jag min syster Annica och vi bestämde att vi skulle äta lunch tillsammans på Sahlströmsgården i morgon, jag har ju lite ärenden att uträtta i Torsby och så har jag present till Isolde som hade födelsedag under veckan. Städningen är klar och jag har börjat med stickninen. I morgon skall jag belöna mej med lite blommor för att jag städat och så skall Lotta och jag göra iordning korgar med påskliljor och penseer och gå till kyrkogården med. Nu har Ulrika hämtat Bosse och vi pratade om en sjuk släkting, tårarna kommer, vi har en förmåga att gråta tillsammans. Så är livet. Fint väder idag och nu kl 18.15 +13,1 grader. Nu har jag tappat bort inledningen av min blogg med promenix och frukost som vanligt, hämtar Bosse i Buda. Lilla röda pärlan går så tyst med sommardäcken. Väl hemkommen blev det städa av, dammsuga, sammtorka, torka golv mm. Det gick som en dans. Början av bloggen kom på slutet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar