måndag 4 april 2011

Måndag. Trots mulet väder tror jag att livslusten har kommit tillbaka efter denna dystra helg, och solen tittar på oss fram på dagen. Jag har tvättat lite handtvätt, jumprar och tunikor och de är nästan torra. Underbart. Tvättmaskinen har också fått jobba på, begriper inte att jag har så mycket tvätt, men kanske det beror på att det är ljusare ute och solkigheten syns mera. Jag har även haft lite dåligt samvete för min kusin Alice,har inte varit till henne på nästan 2 veckor, hon blev sjuk förra fredan och vi misstänkte maginfluensa så jag höll mej därifrån, själv tror hon att hon åt av en semla med dålig grädde. Mina blomster och små plantor har fått näring idag, skönt för dem så de får växa till sej. Jag har kanske varit lite sen med att ge dem gödning men man skall ju inte börja för snart efter omplantering. Jag har en Blyblomma som jag inte vet riktigt hur man sköter om. Är det nån av er därute som kan ge mej tips om man skall toppa den och när i så fall, skulle bli glad för råd. Vid promenaden i morse var det måsar och svanar som höll konsert och hackspetten på sitt håll och trummade. Ytterligare ett vårtecken: någon av grannarna på södra sidan vägen är ute och kapar ved, det hörde jag när jag var på balkongen förut. I dag har jag fått ett brev från Telia, de bad om ursäkt och hoppas att de inte har ställt till problem för mej, meddelande jag fick avsåg företagsabbonemang. Jag hade ju privatabb, men det är ju roligt att de här av sej när något gått galet, har även fått paket från Cellbes och det var så länge sen så jag har glömt vad jag skickat efter, varorna var bra så nu har jag något vårnytt att sätta på mej. Mulen morgon och fm sen sol kl 16.10 + 10,7 grader i skuggan. Nu går jag ut och läser skvaller i Hänt Extra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar