måndag 11 april 2011

Måndag. I dag har jag verkligen tagit vara på det vackra vädret. Vid promenaden till Rena i morse mötte jag en dam som var ute med sin lilla pudel, Det gör lite ont i hjärtat när jag ser dessa hundar, vi hade en för länge sen och vilken trevlig och rolig hund det var. I alla fall pratade vi lite med varandra och vi kom fram till hur tacksamma vi skall vara för att man får vara med och ta in allt som förändras i naturen. Sen var det matning av fiskar och vid brevlådan blev jag bjuden på förmiddagskaffe. Tiden rann iväg och jag har inte gjort ett dugg annat än tvättat en hundfilt idag. Maten hade jag klar redan igår så jag hade inte det att pyssla med. Eftermiddagen tillbringas på balkongen, hur härligt som helst, jag tog med stickningen och upptäckte till min förvåning att det inte går att fuska med beskrivningen, nu har jag rakat upp och börjat på ny kula, får se om det blir rätt denna gång, jag har helt enkelt trott att jag kommit längre på stickningen är jag hade gjort. Nu verkar det vara full fart på grannarna, jag hör motorsågar och vedklyvar och det blir lite mera liv omkring en. I morgon kommer Sigge och på onsdageftermiddag skall jag få sommardäcken monterade. Det har lovats regn i morgon, men ett fint vårregn är ju inte heller fy skam. Kl 16.40 halklart- eller mulet + 19,0 grader i skuggan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar